KC-767A

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Il KC-767A deriva dal velivolo commerciale Boeing 767-200 "Extended Range". Il KC-767 Tanker/Transport garantisce un'elevata autonomia di volo e di carico unita alla capacità di rifornimento in volo, quale “receiver” o “tanker”. Il KC-767A può rifornire usando il sistema "boom" oppure i pod alari e centrale a tubi e cestelli. I sistemi di rifornimento sono compatibili con i velivoli italiani e alleati inoltre il KC-767A è in grado di essere rifornito in modo da estendere il proprio raggio d'azione. Capacità del sistema di rifornimento in volo: sistema di rifornimento "boom" ad asta rigida con capacità di flussaggio fino a 4.091 litri al minuto; punto centrale a tubo e cestello con capacità fino a 2.727 litri al minuto; punti di estremità alare a tubi e cestelli con capacità fino a 1.818 litri al minuto; ricettacolo universale con capacità di imbarcare fino 4.091 litri al minuto. Il velivolo si può allestire in tre diverse configurazioni (COMBI, CARGO e FULL PAX), con un carico utile fino a 25.000 kg. Nella configurazione cargo si possono imbarcare 19 pallet militari NATO standard. Nella configurazione passeggeri si possono imbarcare fino a 200 passeggeri con relativi bagagli. Nella configurazione combi si possono imbarcare fino a 100 passeggeri e 10 pallet militari standard NATO.

 

Caratteristiche tecniche:

 

Lunghezza 48,51 m - apertura alare 47,57 m - altezza 15,85 m - propulsione: 2 General Electric (27.306 kg x2) - massimo peso al decollo 180.000 kg - massimo carburante imbarcabile 70 tonnellate - tangenza operativa 13.000 m - autonomia oraria 14 ore - raggio d'azione 11.500 km - velocità di crociera mach 0.8 (circa 900 km/h).

 

ENGLISH VERSION

 

The KC-767A derives from the commercial aircraft Boeing 767-200 ‘Extended Range’. The KC-767 Tanker/Transport ensures a superior range and payload and offload capability as well as air-to-air refueling such as ‘receiver’ or ‘tanker’. The KC-767A can refuel using the aerial ‘boom’ or through wing tip air refueling pods, or centerline hose and drogue system.  The refueling systems are compatible with the Italian and allied aircraft, moreover, the KC-767A is able to be refueled in order to extend its operational range. Aerial refueling capability: the refueling system ‘boom’ is a rigid telescoping tube with flow capacity up to 900 gallons (4,091 liters) per minute; centerline is a tube and a basket with capacity up to 600 gallons (2,727 liters) per minute; wing tip air refueling with a capacity up to 400 gallons (1,818 liters) per minute; universal aerial refueling receptacle with capacity to load up to 900 gallons (4,091 liters) per minute. Load capacity: the aircraft can be set up in three configurations (COMBI, CARGO and FULL PAX) with a useful load up to 25.000 kg (55,115 lb). For the cargo configuration 19 NATO standard military pallets can be boarded. In pax configuration, up to 200 passengers can be boarded with their respective luggage. In the combi configuration, up to 100 passengers and 10 NATO standard military pallets can be boarded. 

 

Technical data:

 

Length 48,51 m (159ft 2in) – wingspan 47,57 m (156ft) - height 15,85 m (52ft) - powerplants: 2 General Electric (60,200 lb x2) engines - maximum mass (take-off) 180.000 kg (395,000 lb) – maximum boarding fuel 70 tons (160,666 lb) - service ceiling 13.000 m (42,650 ft) – hourly autonomy 14 hours – operational range 11.500 km (8,077 miles) – cruise speed 0.8 Mach (almost 900 km (559 miles/h).